Sajnos sokkal nagyobb a zöld iránti érdeklődés, mint az aktivitás

Több piackutató intézet is végzett idén felméréséket, hogy feltérképezze az emberek attitűdjét a zöld termékekkel kapcsolatban. Érdekes, hogy míg a fejlett országokban az emberek 85%-át érdeklik a környezetbarát megoldások és termékek, Európában csak 13-19%-uk választja a nem öko termékekkel szemben a zöld termékeket – olvashatjuk a kutatások konzekvenciáját a Fogyasztók lapján.

Környezettudatosságra való hajlandóságban tehát nincs hiány, csak sajnos ez a vásárlási szokásokban nem mutatkozik meg. Összességében véve a probléma forrása a jelek szerint abban rejlik, hogy nem rendelkeznek elegendő információval az emberek, így…

  • nem mernek a hagyományoshoz képest  újszerű dolgok felé fordulni, bizalmatlanok,
  • gyakorlatilag nem értik, miért jó nekik hosszú távon a zöld termékek használata,
  • mivel az öko termékek, zöld megoldások általában valamivel drágábbak a hagyományos képest, s nincsenek tisztában az előnyökkel, így nem látják az árkülönbség ellentételezését.

környezetbarát

Érdekes, hogy az északi országokban vesznek a legtöbben környezetbarát termékeket. Dániában 69%-os ez az arány, Svédországban 52% (- ezek azért alapvetően magas számok a fenti max. 19%-os átlaghoz képest)!

Az USÁ-ban a kormány olyan intézkedéseket vezetett be, amelyek a zöld megoldások választását ösztönzik, különösen a megújuló energiaforrásokét. Ráadásul gőzerővel szerveznek, valósítanak meg tájékoztató kampányokat, programokat, hogy minél szélesebb körben tájékoztassák az embereket a környezetbarát megoldások előnyeiről. Az eredmények elég kecsegtetőek.

A környezettudatos megoldások szakértői szerint a kormányoknak nagyobb részt kell vállalniuk a világ zöld irányba való terelésének folyamatában. Mindenekelőtt azzal, hogy edukációs kampányokat szerveznek a témában.